۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۳۱۲۵۸
آیت الله امامی کاشانی:

نسبت به تحرکات دشمن حساس باشیم | بیت المال باید صرف تولید و اشتغال شود

نسبت به تحرکات دشمن حساس باشیم | بیت المال باید صرف تولید و اشتغال شود
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسؤولان باید بیت المال را برای رونق تولید و اشتغال به کار گیرند، گفت: در مقابل برنامه های دشمن باید بیدار باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه زلزال گفت: بر اساس آیات قرآن کریم انسان باید بداند که زمین همه احوال، رفتارهایش را ثبت و ضبط می کند و روز قیامت از همه آنها خبر می دهد و آنها را بازگو می کند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید بیت المال را برای رونق تولید و اشتغال به کار گیرند، ادامه داد: بر اساس روایات تنها ملائکه نیستند که اعمال انسان را ثبت و ضبط می کنند، بلکه زمین نیز از اعمال انسان با خبر بوده و همه آنها را روز قیامت با صدای بلند گزارش می دهد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه بی توجهی به تولید و اشتغال، تهمت زدن، حیف و میل کردن بیت المال و عدم توجه به معیشت مردم، ما را در دنیا و آخرت دچار مشکل خواهد کرد، اظهار داشت: انسان نتیجه اعمال خود را در روز قیامت خواهد دید، بنابراین باید بدانیم که نیرنگ و فریب در این دنیا به منزله زرنگی و برنده شدن نیست، بلکه نتیجه اش را در روز قیامت مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان روایتی از امام صادق(ع) پیرامون آخرالزمان و مسأله فرج ابراز داشت: امام صادق(ع) در این روایت در پاسخ به این سؤال که «فرج چه زمانی اتفاق می افتد» فرمودند «زمانی که حکومت ولد عباس با مشکل مواجه شوند» و مراد از «ولد عباس» نیز همین وهابیت و حکومت های پست و ظالم است.

وی با اشاره به تطبیق نشانه های آخرالزمان به مسائل امروز منطقه و دنیا ادامه داد: می دانیم که آمریکا در روزگاری بر ما مسلط بود، اما دستش از این سرزمین کوتاه شد و بار دیگر با تشکیل داعش و اخذ بودجه از دولت پست سعوی نسبت به منطقه طمع کردند، اما شاهد هستیم که مردم منطقه از دولت های تکفیری بیزاری می جویند؛ همه این موارد در روایات با کنایه های متعدد ذکر شده است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه امروز باید نسبت به تحرکات دشمن حساس باشیم، تأکید کرد: ائمه معصومین(ع) به وسیله روایات خود درصدد آن بوده اند که ملت اسلام را متوجه و بیدار ساخته و آنها را نسبت به وظایفشان آگاه کنند؛ امروز ما باید نسبت به تحرکات دشمن توجه داشته باشیم و بدانیم چه توطئه هایی در سر می پروراند.

امام جمعه موقت تهران حکمت 415 نهج البلاغه را مورد توجه قرار داد و گفت: امیرمؤمنان(ع) در این حکمت می فرمایند «چقدر بد است خواب که می شکند عزم ها و تصمیمات ایام را»، بنابراین اگر انسان سستی کرده و بی نظم و بی برنامه باشد هیچ تصمیمی را نمی تواند عملی کند؛ در اتاق فکر دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیست برای ایران برنامه های بسیاری چیده شده است و می خواهند با توطئه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ما را به زانو در آورند.

وی  با بیان اینکه باید در مقابل برنامه های دشمن باید بیدار باشیم، عنوان کرد: امروز مسؤولان و مدیران باید بیدار باشند تا بتوانند مسائل مختلف را مدیریت کنند؛ امروز مسؤولان باید با رونق تولید و اشتغال و جلوگیری از قاچاق کشور را از همه لحاظ مستقل سازند و کاری به تحریم ها نداشته باشند؛ ملت مقاوم و جوان ایران با این همه سرمایه که در درونش نهفته است باید مدیریت شود.

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه ما باید برنامه های دنیای استکبار را رصد کرده و با همبستگی و اتحاد در مقابل آن بایستیم، اظهار داشت: امروز عالم بزرگ نیجریه آقای علامه ابراهیم زکزاکی بعد از آن همه جراحت به زندان افتاده است و ما وظیفه داریم حداقل بخواهیم که دولت نالایق نیجریه این مرد بزرگ را از زندان آزاد کرده و برای معالجه به کشوری دیگر بفرستد.

امام جمعه موقت تهران همچنین سالروز شهادت آیت الله مفتح که منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود را گرامی داشت و ضمن اشاره به میلاد عیسی مسیح گفت: مسیحیان و مردم آمریکا اگر ایشان را قبول دارند باید دست رد به سینه حاکم نالایق و جاهل فعلی خود بزنند و بدانند که اگر این حاکم نالایق بار دیگر رأی بیاورد آنها در تمام خون ریزی ها و ظلم هایی که از او سر زده و می زند  شریک هستند و در درگاه الهی مسؤول خواهند بود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات